17.6.2009

Paimennusta


Käytiin Kaisalla paimennustreeneissä. Enpä olisi uskonut, että tätä koskaan nähdään, mutta Kamilla tuli paimennuksessa hienoinen vireen latistuminen!


Treenattiin siis hakukaarta, tarkoituksena oli, että koira kiertää laumaa tarpeeksi kaukana. Kami tuppaa tulemaan aika lähelle, joten sillä kepakolla maahan mätkien yritin häätää sitä kauemmas, mutta eihän se mua tosissaan ota. Kaisa sitten mätki muutaman kerran ja kyllä otti jätkä etäisyyttä. Mutta sitten Kamilla alko olemaankin jo olo, että enpä mä taida sitten tulla sinne pyörimään, kun pois huidotaan. Fyysinen väsymys (päivä tontilla) varmaan kanssa vaikutti tähän vireen laskuun. Annettiin sitten Kamin välillä vähän kuljettaa laumaa ja kun oli taas mukana hommassa niin otettiin uudestaan sitä etäisyyttä laumaa kiertäessä ja niin edelleen.


Kaiken kaikkiaan oli kiva treeni. Mä pystyin pysymään rauhallisena, kun lauma jäkitti hyvin paikallaan eikä sinkoillut mihinkään ja sain Kaisalta hyvi ohjeita mitä tehdään ja sen myötä koirakin toimi kivasti. Enkä tota vireen laskua pidä ongelmana, Kami kuitenkin heti piristyi, kun sai taas kuljettaa laumaa ja tuskin tossa hommassa hevin heittää kokonaan hanskoja tiskiin... Ja Kami teki muuten tosi hienoja ja rauhallisia kuljetuksia. Ja mulla oli se keppi olalla eikä karttakeppinä...


Ja hyi kauhistus kamala: tontilla luikerteli tänään KYY. Juuri kun mä olin päässyt eroon joka keväisestä kyypanikoinnista niin eikös semmonen tule MUN MAILLANI vastaan... Ja nyt mä taas näen jokaisen kepin kyynä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti